onsdag 17 oktober 2007

Stureplansprofilerna

Tack! Tack för att ni fick fängelse i 4 år, lite rättvisa finns det trotts allt.

Det är ganska sorgligt trots allt att många jag pratat med anser att männen nog inte alls förstog att hon inte ville. Vadå, bara för att de haft sex förut och att hon först gick med på de? De kan hända mej oxå! Om jag och min pojkvän har sex å ja helt plötsligt inte känner för de längre så går ju inte han å stoppar upp fjärrkontroller å mosar kuddar över huvudet på mej...

Jag fattar inte heller varför, i rättegångarna, det ska frågas om vilka trosor man har på sig. Relevanta frågor är det enda som ska ställas! Det är hemskt nog att behöva se våldtäksmännen! Därför tycker jag att domare och nämndemän som sysslar med våldtäcksfall ska ha en särskild utbildning i sånna frågor så att fler kan fällas och att advokater inte får ställa orelevanta frågor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men grejen är ju att tjejens historia inte gick ihop. Hon hävdade att hon gjort motstånd bland annat genom att klösa killarna. Men de hade inga rivmärken eller dylikt när snuten arresterade dem direkt efter tjejens anmälan. Således påverkas faktiskt tjejens trovärdighet. Vi får väl se vad som blir slutgiltig dom efter överklagan.

Amanda Green sa...

även om man klöser blir de inte alltid märken, och man har inte en skylldighet som offer att försvara sig.