tisdag 21 augusti 2007

Lyssna på oss elever!

Idag började skolan igen, kul att se alla kompisar igen! Men det nya schema-förslaget är nu verkställt, och precis som vi elever konstaterade i våras blev det totalkaos när alla nästan alla på hela skolan skulle äta samtidigt. Det var kö överallt och när vi väl blev insläppta var det värre än på alla konserter ja vart på is sommar, jag blev uppmosad mot dörren och kunde knappt andas. Så här kan de fanemej inte fortsätta! Jag fattar inte varför rektorerna inte ville inse att detta kaos skulle uppstå, som vi elever hela tiden talade om för dem. Jag blir så arg när de tror att de vet vad som är bäst för oss, när dom får en egen matsal att gå till. Jag kommer inte ge mej förens dom har fixat det här på ett bra sätt. Och rektorerna ska lära sig lyssna på oss elever och elevråd, det är vår arbetsplats, vi måste trivas för att kunna lära oss. Jag trivdes inte idag!

4 kommentarer:

l s sa...

Ett tips är att prata med (S)-politikerna i nämnden som har hand om västerhöjd. Om inte rektorerna lyssnar på er så måste dem lyssna på nämnden.

Anonym sa...

Precis vad som behövs! Du har så rätt! Kolla gärna detta som jag skrev i våras om min fd skola... http://kennysvensson.webblogg.se/1179777963_det_ska_bli_sknt_att_.html

Amanda Green sa...

Tack för tipset Lasse! :)ja ska pröva med de.

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack