måndag 17 september 2007

1 år

Nu har ett år gått.
Aliansen har förstört Sverige på många sätt.

De har höjt bilförsäkringen, tänk på de som bor mitt ute i norrland där de måste ta bilen för att komma någonstans över huvud taget. Visst klarar sig Reinfelt å hans vänner som bor i Stockholm för där finns tunnelbana, EGOISM!
De har gjort de svårare för sjuka och arbetslösa människor. Visst klarar sig Reinfelt å hans vänner för de behöver inte slita sönder sina kroppar inom sjukvården, EGOISM!
De har bestämt att man måste söka nytt arbete vart som helst i Sverige, från första dagen man är arbetslös för att inte förlora A-kassa. Visst klarar sig Reinfelt å hans vänner för de är inte unga och fattiga så de har råd att flytta om de skulle förlora jobbet(vilket jag hoppas de gör), EGOISM!
De har gjort hyresrätter till bostadsrätter så vi unga inte har råd att skaffa en första bostad. Visst klarar sig Reinfelt å hans vänner för de får så jävla mkt pengar så de e klart att dom inte fattar problematiken, EGOISM!


Jag skulle kunna fortsätta så här hela kvällen men nu ska ja ha "msn-möte" me min projektarbetesgrupp:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Amanda
Va bra att du har en blogg, det hade jag ingen aning om föränn nu.
Men nu vet jag och ska givetvis länka från min blogg också

KRAM